KOPEČNÝ, Petr and Eva MINÁŘOVÁ. Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky (Manifestation of a Pragmatic Language Level in Children in the Last Year before their Compulsory Education). In Bočková, B., Vítková, M. et al. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 271-284. ISBN 978-80-210-8508-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky
Name in Czech Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky
Name (in English) Manifestation of a Pragmatic Language Level in Children in the Last Year before their Compulsory Education
Authors KOPEČNÝ, Petr and Eva MINÁŘOVÁ.
Edition první. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, p. 271-284, 14 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8508-4
Keywords (in Czech) komunikace; komunikační kompetence; předškolní věk; jazykové roviny; pragmatická jazyková rovina
Keywords in English communicative competencies; preschool age; language levels; pragmatic language level
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Changed: 21/3/2017 23:02.
Abstract
V kapitole jsou představeny výsledky analýzy zaměřené na komunikační projevy v pragmatické jazykové rovině u dětí před nástupem povinné školní docházky. Text předkládá teoretické poznatky o komunikaci, o klíčových kompetencích v předškolním vzdělávání, o jazykových rovinách se zaměřením na pragmatiku a o nárocích kladených na dítě předškolního věku. Výsledky šetření kvantitativní povahy vypovídají o sociálním užití komunikačních schopností dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu v Jihomoravském kraji.
Abstract (in English)
The chapter presents the results of the analysis focused on the communication behavior in pragmatic language level in children before their compulsory school attendance. The text presents the theoretical knowledge about communication, key competencies in preschool education, language levels, with a focus on pragmatics and demands on preschool child. The results of the quantitative survey indicate the social use of communication skills of children in regular kindergarten in South Moravian Region.
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUName: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 17/9/2024 00:11