J 2016

Analysis of the state of institutional pre-school education of underprivileged children

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Analysis of the state of institutional pre-school education of underprivileged children

Name in Czech

Analýza stavu institucionálního předškolního vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním

Edition

Eisenstadt, Pedagogische Hochschule Burgenland, 2016

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

přípravná třída předškolní vzdělávání sociální znevýhodnění

Keywords in English

preparatory class school education social disadvantages

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2018 05:46, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

The article presents the personality of the child socially disadvantaged in the process of pre-school education. Emphasis is placed on specifics and strategy approaches. In conclusion, we present the results of a research survey conducted in the framework of the research project 'Special Needs in the context of the Framework Educational Program for Basic Education ". The aim of the research project was to analyze the success of graduates of preparatory classes in elementary education system in Brno, with emphasis on the mastery of knowledge and skills of pupils

In Czech

Článek prezentuje osobnost dítěte se sociálním znevýhodněním v procesu předškolního vzdělávání. Důraz je kladen na specifika a strategie přístupů. V závěru prezentujeme výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci řešení výzkumného záměru „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“. Cílem výzkumného projektu byla analýza úspěšnosti absolventů přípravných tříd v systému základního vzdělávání ve městě Brně s akcentem na osvojení vědomostí a dovednosti žáků

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education