Detailed Information on Publication Record
2016
Analysis of the state of institutional pre-school education of underprivileged children
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Analysis of the state of institutional pre-school education of underprivileged children
Name in Czech
Analýza stavu institucionálního předškolního vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním
Authors
Edition
Eisenstadt, Pedagogische Hochschule Burgenland, 2016
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
přípravná třída předškolní vzdělávání sociální znevýhodnění
Keywords in English
preparatory class school education social disadvantages
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2018 05:46, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
The article presents the personality of the child socially disadvantaged in the process of pre-school education. Emphasis is placed on specifics and strategy approaches. In conclusion, we present the results of a research survey conducted in the framework of the research project 'Special Needs in the context of the Framework Educational Program for Basic Education ". The aim of the research project was to analyze the success of graduates of preparatory classes in elementary education system in Brno, with emphasis on the mastery of knowledge and skills of pupils
In Czech
Článek prezentuje osobnost dítěte se sociálním znevýhodněním v procesu předškolního vzdělávání. Důraz je kladen na specifika a strategie přístupů. V závěru prezentujeme výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci řešení výzkumného záměru „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“. Cílem výzkumného projektu byla analýza úspěšnosti absolventů přípravných tříd v systému základního vzdělávání ve městě Brně s akcentem na osvojení vědomostí a dovednosti žáků
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|