BARTOŇOVÁ, Miroslava. Analysis of the state of institutional pre-school education of underprivileged children. Eisenstadt: Pedagogische Hochschule Burgenland, 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analysis of the state of institutional pre-school education of underprivileged children
Name in Czech Analýza stavu institucionálního předškolního vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava.
Edition Eisenstadt, Pedagogische Hochschule Burgenland, 2016.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) přípravná třída předškolní vzdělávání sociální znevýhodnění
Keywords in English preparatory class school education social disadvantages
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 3/4/2018 05:46.
Abstract
The article presents the personality of the child socially disadvantaged in the process of pre-school education. Emphasis is placed on specifics and strategy approaches. In conclusion, we present the results of a research survey conducted in the framework of the research project 'Special Needs in the context of the Framework Educational Program for Basic Education ". The aim of the research project was to analyze the success of graduates of preparatory classes in elementary education system in Brno, with emphasis on the mastery of knowledge and skills of pupils
Abstract (in Czech)
Článek prezentuje osobnost dítěte se sociálním znevýhodněním v procesu předškolního vzdělávání. Důraz je kladen na specifika a strategie přístupů. V závěru prezentujeme výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci řešení výzkumného záměru „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“. Cílem výzkumného projektu byla analýza úspěšnosti absolventů přípravných tříd v systému základního vzdělávání ve městě Brně s akcentem na osvojení vědomostí a dovednosti žáků
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/7/2024 15:02