OPATŘILOVÁ, Dagmar. Specifika podpory při vzdělávání žáka s tělesným postižením v inkluzivní základní škole (Specifics of support for education of students with disabilities in inclusive elementary schools). In Miroslava Bartoňová, Marie Vítková et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. první. Brno: MU, 2016, p. 123-130, 9 pp. ISBN 978-80-210-8140-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika podpory při vzdělávání žáka s tělesným postižením v inkluzivní základní škole
Name in Czech Specifika podpory při vzdělávání žáka s tělesným postižením v inkluzivní základní škole
Name (in English) Specifics of support for education of students with disabilities in inclusive elementary schools
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar.
Edition první. Brno, Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma, p. 123-130, 9 pp. 2016.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8140-6
Keywords (in Czech) Žák s tělesným postižením; vzdělávání; inkluze; podpůrná opatření; výzkum
Keywords in English Pupil with physical disabilities; education; inclusion; supportive measures; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Changed: 22/3/2017 11:15.
Abstract
Kapitola se zabývá případovou studií žáka s mozkovou obrnou, která analyzuje podpůrná opatření v základní škole.
Abstract (in English)
The chapter deals with case study of pupil with cerebral palsy witch analysis supportive measures in primary school
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 6/9/2024 10:02