C 2016

Specifika podpory při vzdělávání žáka s tělesným postižením v inkluzivní základní škole

OPATŘILOVÁ, Dagmar

Basic information

Original name

Specifika podpory při vzdělávání žáka s tělesným postižením v inkluzivní základní škole

Name in Czech

Specifika podpory při vzdělávání žáka s tělesným postižením v inkluzivní základní škole

Name (in English)

Specifics of support for education of students with disabilities in inclusive elementary schools

Edition

první. Brno, Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma, p. 123-130, 9 pp. 2016

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8140-6

Keywords (in Czech)

Žák s tělesným postižením; vzdělávání; inkluze; podpůrná opatření; výzkum

Keywords in English

Pupil with physical disabilities; education; inclusion; supportive measures; research

Tags

Reviewed
Změněno: 22/3/2017 11:15, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá případovou studií žáka s mozkovou obrnou, která analyzuje podpůrná opatření v základní škole.

In English

The chapter deals with case study of pupil with cerebral palsy witch analysis supportive measures in primary school

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects