DOLEŽALOVÁ, Lenka and Adéla ĎÁSKOVÁ. Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením (Possibilities of diagnostic process of school readiness of children with hearing impairment). In Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením
Name in Czech Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením
Name (in English) Possibilities of diagnostic process of school readiness of children with hearing impairment
Authors DOLEŽALOVÁ, Lenka and Adéla ĎÁSKOVÁ.
Edition Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D., učo 29868. Changed: 24/3/2017 14:33.
Abstract
Příspěvek se zabývá oblastí přípravy dítěte se sluchovým postižením na povinnou školní docházku a možnostmi diagnostiky školní zralosti, kterou zpravidla provádí speciální pedagogové a psychologové ve speciálně pedagogických centrech pro sluchově postižené. V příspěvku je prezentována část výsledků výzkumného šetření realizovaného v rámci diplomové práce Bc. Adély Ďáskové s názvem Školní zralost dětí se sluchovým postižením.
Abstract (in English)
The paper deals with the field of preparation of children with hearing impairment for the compulsory education and of possibilities to assess their school readiness in the diagnostic process. The diagnostics is provided by special educators and psychologists in special educational centers. In the paper results from the master study of Bc. Adéla Ďásková are partly presented, which is called School readiness of children with hearing impairment.
PrintDisplayed: 5/5/2024 00:35