VOJTOVÁ, Věra. Význam školského rámce institucionální výchovy pro naplňování edukačních potřeb dětí v riziku/s problémy/s poruchou chování (Educational framework of residential care and its importance for meeting the needs of children at-risk/with behavior difficulties/disorders). In Kachlík, P., Červenka, K., Vojtová, V. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování. 1st ed. Brno: muni press, 2016, p. 133-144, 11 pp. ISBN 978-80-210-8509-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam školského rámce institucionální výchovy pro naplňování edukačních potřeb dětí v riziku/s problémy/s poruchou chování
Name in Czech Význam školského rámce institucionální výchovy pro naplňování edukačních potřeb dětí v riziku/s problémy/s poruchou chování
Name (in English) Educational framework of residential care and its importance for meeting the needs of children at-risk/with behavior difficulties/disorders
Authors VOJTOVÁ, Věra.
Edition 1. vyd. Brno, Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování, p. 133-144, 11 pp. 2016.
Publisher muni press
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8509-1
Keywords (in Czech) Institucionální výchova; děti v riziku; problémy chování; porucha chování; školský rámec; sociální rámec; mezioborová spolupráce.
Keywords in English Residential care; at-risk children; behavior difficulties; behavior disorders; educational Framework; social Framework; inredisciplinary cooperation.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 31/3/2017 14:46.
Abstract
Kritickou analýzou základních dokumentů podporujících myšlenku převodu zařízení ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče a jejího uvedení do teoretických rámců současných přístupů k dětem v rizik, s problémy/poruchami chování dokládáme význam školského rámce institucionální výchovy pro naplňování edukačních potřeb této skupiny dětí.
Abstract (in English)
In this chapter we introducea critical analysis of the basic documents that supports the idea of the transfer of residential care. We've linked its outcomes to the theoretical frameworks of current approaches to at-risk children, children with behavioural difficultie/disorders. Our aim was to demonstrate the importance of the educational framework of these institutions for meeting the needs of the target group.
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUName: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/9/2024 21:38