D 2017

What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP)

NOVOTNÝ, Jan and Jindřiška SVOBODOVÁ

Basic information

Original name

What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP)

Name in Czech

Jaké jsou představy přírodovědných učitelů o vesmíru?

Authors

NOVOTNÝ, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jindřiška SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Melville (USA), AIP Conference Proceedings, p. 2045-2048, 4 pp. 2017

Publisher

American Institute of Physics

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00096368

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-0-7354-1472-3

ISSN

UT WoS

000404290700032

Keywords (in Czech)

miskoncepce

Keywords in English

Cosmology; Science Teaching; Misconceptions

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/5/2018 14:08, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The new cosmological discoveries over the past two decades have a great impact on physics. We have prepared a new university course The Introduction to Cosmology available for students without deeper math background. The results of research study and the cosmology lecturers' experiences in two years are presented. We have prepared a questionnaire and the case study to find out how students think about the Universe, how they can accept cosmology theoretical ideas. Then we use it for design follow-up activities that help students to improve their understanding. We have observed the students’ views on the presented science concept and on the nature of scientific knowledge. We have prepared a questionnaire to find out how students can accept theoretical ideas. This survey was designed especially for future and contemporary science teachers. Then we use the obtained results for design follow-up activities that help students to improve their understanding. Finally the most frequented cosmology misconceptions are discussed.

In Czech

Nové kosmologické objevy za poslední dvě desetiletí mají velký vliv na fyziku. Připravili jsme nový univerzitní kurz Úvod do kosmologie dostupný i pro studenty bez hlubšího matematického zázemí. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumné studie a zkušenosti lektorů za dva roky. Připravili jsme dotazník a případovou studii, abychom zjistili, co si studenti myslí o vesmíru, jak mohou přijímat kosmologické teoretické myšlenky. Pak jej používáme pro návrh následných aktivit, abychom pomohli studentům zlepšit jejich porozumění obtížným partiím. Zaznamenali jsme názory studentů na povahu kosmologických vědeckých poznatků. Připravili jsme dotazník, abychom zjistili, jak studenti přijímají teoretické koncepty.Průzkum byl navržen speciálně pro budoucí a současné učitele přírodních věd. Získané výsledky budou dále zužitkovány. V závěru práce jsou diskutovány nejčastější miskoncepce v kosmologii.

Files attached

WhatTeachersCosmologyRackovaDolina.ppt
Request the author's version of the file