NOVOTNÝ, Jan and Jindřiška SVOBODOVÁ. What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP) (What are science teacher’s ideas about the Universe?). In Valovicova, L; Ondruska, J. AIP Conference Proceedings. Melville (USA): American Institute of Physics, 2017, p. 2045-2048. ISBN 978-0-7354-1472-3. Available from: https://dx.doi.org/10.1063/1.4974401.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP)
Name in Czech Jaké jsou představy přírodovědných učitelů o vesmíru?
Authors NOVOTNÝ, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jindřiška SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Melville (USA), AIP Conference Proceedings, p. 2045-2048, 4 pp. 2017.
Publisher American Institute of Physics
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00096368
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-0-7354-1472-3
ISSN 0094-243X
Doi http://dx.doi.org/10.1063/1.4974401
UT WoS 000404290700032
Keywords (in Czech) miskoncepce
Keywords in English Cosmology; Science Teaching; Misconceptions
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 17/5/2018 14:08.
Abstract
The new cosmological discoveries over the past two decades have a great impact on physics. We have prepared a new university course The Introduction to Cosmology available for students without deeper math background. The results of research study and the cosmology lecturers' experiences in two years are presented. We have prepared a questionnaire and the case study to find out how students think about the Universe, how they can accept cosmology theoretical ideas. Then we use it for design follow-up activities that help students to improve their understanding. We have observed the students’ views on the presented science concept and on the nature of scientific knowledge. We have prepared a questionnaire to find out how students can accept theoretical ideas. This survey was designed especially for future and contemporary science teachers. Then we use the obtained results for design follow-up activities that help students to improve their understanding. Finally the most frequented cosmology misconceptions are discussed.
Abstract (in Czech)
Nové kosmologické objevy za poslední dvě desetiletí mají velký vliv na fyziku. Připravili jsme nový univerzitní kurz Úvod do kosmologie dostupný i pro studenty bez hlubšího matematického zázemí. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumné studie a zkušenosti lektorů za dva roky. Připravili jsme dotazník a případovou studii, abychom zjistili, co si studenti myslí o vesmíru, jak mohou přijímat kosmologické teoretické myšlenky. Pak jej používáme pro návrh následných aktivit, abychom pomohli studentům zlepšit jejich porozumění obtížným partiím. Zaznamenali jsme názory studentů na povahu kosmologických vědeckých poznatků. Připravili jsme dotazník, abychom zjistili, jak studenti přijímají teoretické koncepty.Průzkum byl navržen speciálně pro budoucí a současné učitele přírodních věd. Získané výsledky budou dále zužitkovány. V závěru práce jsou diskutovány nejčastější miskoncepce v kosmologii.
PrintDisplayed: 19/9/2024 14:17