Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1376753, author = {Vrubel, Martin and Linhartová, Věra and Beneš, Pavel}, booktitle = {V. Olomoucké speciálně pedagogické dny}, keywords = {inclusion; university; international comparison}, language = {cze}, title = {Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii.}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1376753 AU - Vrubel, Martin - Linhartová, Věra - Beneš, Pavel PY - 2017 TI - Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii. KW - inclusion KW - university KW - international comparison N2 - Jedním z měřítek vyspělosti společnosti je dle aktuálních trendů (např. legislativa EU) přístupnost a rovnost šancí vstupu všech osob bez rozdílu do všech stupňů vzdělávání. Přístupnost vysokých škol pro studenty se znevýhodněním je v evropských zemích standardem. Partnerské státy EU se touto otevřeností snaží v posledních letech inspirovat. Pro cílovou skupinu žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami se otevírají školy na všech úrovních. Výzkum prezentuje závěry vycházející z komparace pojetí tohoto zpřístupňování, a to na vysokoškolské úrovni v České republice, v Izraeli a Gruzii. Z výstupů srovnání vyplývá, že mezi největší problémy patří zejména nejednotnost odborné terminologie a komplikace způsobené sociokulturními vlivy a historickým kontextem komparovaných zemí. Výzkum vznikl v rámci řešení projektu Erasmus + KA2 Developing programs for Access of Disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (2015-2951/001-001). ER -
VRUBEL, Martin, Věra LINHARTOVÁ and Pavel BENEŠ. Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii. (Comparison of approaches for people with special educational needs at universities in the Czech republic, Israeli and Georgia.). In \textit{V. Olomoucké speciálně pedagogické dny}. 2017.
|