SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. Online. Masarykova univerzita, 2017. 253 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi
Název česky Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi
Název anglicky Teacher in Preschool Education and Preparation for the Profession
Autoři SYSLOVÁ, Zora
Vydání 253 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 43, 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8475-9
Klíčová slova česky předškolní vzdělávání, učitel mateřské školy, kvalita, reflexe, sebereflexe, přípravné vzdělávání, videostudie, kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky pre-school education, pre-school teacher, quality, reflection, self-reflection, preparatory teacher training, video-study, qualitative research
Změnil Změnil: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Změněno: 29. 3. 2017 11:18.
Anotace
Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na zkoumání reflexe jako růstové kompetence v přípravném vzdělávání a sledování schopnosti sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 11:52