ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava, Pavla MINAŘÍKOVÁ, Roman NOVOTNÝ, Jan DELONG, Alma Leora CULÉN and Andrea GASPARINI. Librarians as designers. Case studies on the improvement of library services. Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 85 pp. ISBN 978-80-210-8360-8. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Librarians as designers. Case studies on the improvement of library services
Authors ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava, Pavla MINAŘÍKOVÁ, Roman NOVOTNÝ, Jan DELONG, Alma Leora CULÉN and Andrea GASPARINI
Edition 1. vyd. Brno, 85 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8360-8
Keywords (in Czech) design služeb; knihovny; případové studie; designové myšlení
Keywords in English service design; libraries; case studies; design thinking
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 29/3/2017 12:06.
Abstract
This books describes design thinking and its possible applications in libraries. Its main part consists of 5 original case studies from the Czech Republic, which describe the procedure of the innovation of services with involvement of their users that was achieved through the use of research, analytical, and design methods, which arose based on a series of interviews with librarians. Case studies are complemented with theoretical texts about design thinking and comparisons of methods. The book acts both independently and as a complement of Libdesign: 35 methods for the improvement of services methodology. This text was created as an output from project Libdesign: Design Thinking in Libraries, which was supported within the framework of EEA and Norway Grants.
Abstract (in Czech)
Kniha popisuje designové myšlení a možnosti jeho aplikace v knihovnách. Její hlavní částí je pět originálních případových studií z českého prostředí popisujících postup inovace služeb se zapojením uživatelů a výzkumných, analytických a designových metod, které vznikly na základě řady rozhovorů s knihovníky. Případové studie doplňují teoretické texty o designovém myšlení a porovnání metodik. Kniha funguje jako svébytný celek i jako doplněk k metodice Libdesign: 35 metod pro zlepšování služeb. Text vznikl jako výstup z projektu Libdesign: Design Thinking in Libraries, který byl podpořen v rámci Norských fondů a fondů EHP.
PrintDisplayed: 23/4/2024 22:08