B 2016

Librarians as designers. Case studies on the improvement of library services

ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava, Pavla MINAŘÍKOVÁ, Roman NOVOTNÝ, Jan DELONG, Alma Leora CULÉN et. al.

Basic information

Original name

Librarians as designers. Case studies on the improvement of library services

Authors

ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava, Pavla MINAŘÍKOVÁ, Roman NOVOTNÝ, Jan DELONG, Alma Leora CULÉN and Andrea GASPARINI

Edition

1. vyd. Brno, 85 pp. 2016

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

Documentation, librarianship, work with information

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-8360-8

Keywords (in Czech)

design služeb; knihovny; případové studie; designové myšlení

Keywords in English

service design; libraries; case studies; design thinking

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 29/3/2017 12:06, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

This books describes design thinking and its possible applications in libraries. Its main part consists of 5 original case studies from the Czech Republic, which describe the procedure of the innovation of services with involvement of their users that was achieved through the use of research, analytical, and design methods, which arose based on a series of interviews with librarians. Case studies are complemented with theoretical texts about design thinking and comparisons of methods. The book acts both independently and as a complement of Libdesign: 35 methods for the improvement of services methodology. This text was created as an output from project Libdesign: Design Thinking in Libraries, which was supported within the framework of EEA and Norway Grants.

In Czech

Kniha popisuje designové myšlení a možnosti jeho aplikace v knihovnách. Její hlavní částí je pět originálních případových studií z českého prostředí popisujících postup inovace služeb se zapojením uživatelů a výzkumných, analytických a designových metod, které vznikly na základě řady rozhovorů s knihovníky. Případové studie doplňují teoretické texty o designovém myšlení a porovnání metodik. Kniha funguje jako svébytný celek i jako doplněk k metodice Libdesign: 35 metod pro zlepšování služeb. Text vznikl jako výstup z projektu Libdesign: Design Thinking in Libraries, který byl podpořen v rámci Norských fondů a fondů EHP.