NOVOTNÝ, Jan a Jindřiška SVOBODOVÁ. The Role of Theory in University Science Education. In Proceedings of IAC-TLEl 2017. ISBN 978-80-88203-00-1. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Role of Theory in University Science Education
Autoři NOVOTNÝ, Jan a Jindřiška SVOBODOVÁ.
Vydání Proceedings of IAC-TLEl 2017, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning in Budapest, Hungary 2017 (IAC-TLEl 2017)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-88203-00-1
Klíčová slova anglicky teaching science
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D., učo 384. Změněno: 29. 3. 2017 12:49.
Anotace
Recently, there are many educational debates about appropriate educational approaches for improving scientific thinking in school science curriculum. Science strengthens the ability to have an opinion founded more facts than personal feelings. We assume that scientific thinking provides many skills for cognitive development of every person. Those skills can be transferred to other learning in general social contexts. Our research study presents the university students opinions and ideas which could help identify the causes of the problem why students get taught so little about the science as whole.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 08:22