ŠMEJKALOVÁ, Kateřina. Příčiny rizikového chování žáků z pohledu budoucích učitelů středních škol (Causes of the risky behavior of students from the perspective of the future secondary school teachers). In P. Jakúbek, T. Lengyelfalusy. 10. didaktická konferencia, zborník prispevkov, Dubnica nad Váhom, 13. april 2016. 1st ed. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút, 2016, p. 147-150. ISBN 978-80-89732-67-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příčiny rizikového chování žáků z pohledu budoucích učitelů středních škol
Name (in English) Causes of the risky behavior of students from the perspective of the future secondary school teachers
Authors ŠMEJKALOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Dubnica nad Váhom, 10. didaktická konferencia, zborník prispevkov, Dubnica nad Váhom, 13. april 2016, p. 147-150, 4 pp. 2016.
Publisher Dubnický technologický inštitút
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00094047
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-89732-67-8
Keywords (in Czech) šikana ve škole; záškoláctví; participativní vyučovací metody; prevence rizikového chování; učitel odborného výcviku
Keywords in English bullying at school; truancy; participatory teaching methods; prevention of risky behavior; teacher training
Tags Reviewed
Changed by Changed by: JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD., učo 5699. Changed: 31/3/2017 10:43.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou rizikového chování v kontextu se vzděláváním budoucích učitelů odborného výcviku na středních školách. Na základě průzkumného šetření, autorka upozorňuje na problematiku, kterou studenti považují za nejvíce nebezpečnou pro společnost. Jedná se především o šikanu, záškoláctví, ale i jiné rizikové chování. Současně autorka uvádí zkušenosti z vedení přednášek a seminářů na výše uvedenou problematiku, v rámci vysokoškolského vzdělávání učitelů. Při vzdělávání učitelů je důležitý obsah, ale také metoda, kterou jsou poznatky předávané studentům.
Abstract (in English)
The paper deals with the issue of risk behavior in the context of the education of future teachers of the vocational training in secondary schools. Based on an exploratory investigation, the author draws attention to an issue, the students have considered as the most dangerous for society. It is all about bullying, truancy, but also other risky behaviors. At the same time, the author presents the experience of leadership lectures and seminars on the above issues, in the context of higher education of the teachers. During the training is an important the content but also the method by which the knowledge is transmitted to students.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:55