LAZAROVÁ, Bohumíra, Dan Roger STRÄNG, Roald JENSEN and Dag SØRMO. Stotte til laering i skolen (Support for learning in schools). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 155 pp. ISBN 978-80-210-8312-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8312-2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stotte til laering i skolen
Name in Czech Podpora učení ve školách
Name (in English) Support for learning in schools
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra, Dan Roger STRÄNG, Roald JENSEN and Dag SØRMO.
Edition 1. vyd. Brno, 155 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Norwegian
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Munispace
ISBN 978-80-210-8312-7
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8312-2016
Keywords (in Czech) podpora učení; učitelé; norské a české školy; kolegiální podpora učitelů
Keywords in English support for learning; teachers; Norwegian and Czech schools; collegial support for teachers
Tags Munipress
Bibliography 258 records
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 8/4/2020 10:00.
Abstract
Boken er en samling av studier rettet mot et vidt omfang av laeringsstotte i norske og tsjekkiske skoler. Forfatterne presenterer data fra utvalgte sporreundersokelser rundt temaet som er utfort i de senere ar. Resultatet er en blanding av bade forskningskunnskap sa vel som et grunnlag for a sammenligne tsjekkiske og norske forhold og stottemekanismer for laeringsutvikling og kvalitetsforbedring i skolene.
Abstract (in Czech)
Publikace je souborem analytických studií zaměřených na širokou škálu podob podpory procesů učení v norských i českých školách. Autoři nabízejí data z vybraných výzkumů zaměřených na dané téma, které realizovali v předchozích letech. Výsledky prezentovaných analýz inspirují ke komparaci českých a norských podmínek a podpůrných mechanismů zaměřených na rozvoj učení a kvality ve školách.
Abstract (in English)
The book is a collection of studies aimed at a wide scope of support for learning in Norwegian and Czech schools. The authors present data of selected surveys on this matter as carried out in recent years. The results are a synthesis of research knowledge as well as a resource for comparison of Czech and Norwegian conditions and support mechanisms for the development of learning and improvement of quality in schools.
PrintDisplayed: 25/4/2024 03:09