Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1377477, author = {Hlaďo, Petr}, article_number = {4}, doi = {http://dx.doi.org/10.11118/lifele20160603102.}, keywords = {career adaptability; interest; control; curiosity; self-confidence; career maturity; theory of career construction}, language = {cze}, issn = {1804-526X}, journal = {Liefelong Learning - celoživotní vzdělávání}, title = {Psychosociální konstrukt kariérové adaptability z pohledu teorie a empirické evidence – přehledová studie}, url = {http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1603/lifele20160603102.pdf}, volume = {6}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1377477 AU - Hlaďo, Petr PY - 2016 TI - Psychosociální konstrukt kariérové adaptability z pohledu teorie a empirické evidence – přehledová studie JF - Liefelong Learning - celoživotní vzdělávání VL - 6 IS - 4 SP - 102-125 EP - 102-125 PB - Mendelova univerzita v Brně SN - 1804526X KW - career adaptability KW - interest KW - control KW - curiosity KW - self-confidence KW - career maturity KW - theory of career construction UR - http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1603/lifele20160603102.pdf N2 - Přehledová studie se zaměřuje na multidimenzionální psychosociální konstrukt kariérové adaptability, kterému je v současné době věnována zvýšená pozornost. Kariérová adaptabilita naznačuje možnosti jedince pro zvládání současných či očekávaných úkolů, změn a traumat v profesních rolích. Ve studii je popsán vznik konstruktu kariérové adaptability, jeho vymezení a dimenze – zájem, kontrola, zvídavost a sebedůvěra. Dále jsou představeny nástroje pro měření kariérové adaptability a vybrané empirické poznatky o kariérové adaptabilitě. Pozornost je mj. zaměřena na vztah kariérové adaptability a demografických proměnných, osobnostních rysů, sebepojetí, sebehodnocení, důvěry ve vlastní schopnosti, profesní identity, časovým zaměřením, akademickou úspěšností, kariérového poslání, kariérovou spokojeností aj. Prezentované teoretické a empirické poznatky jsou významné pro kariérové poradce a učitele kariérové výchovy, kteří mohou na základě znalosti kariérové adaptability navrhnout intervence reflektující specifické potřeby jednotlivých klientů a žáků. ER -
HLAĎO, Petr. Psychosociální konstrukt kariérové adaptability z pohledu teorie a empirické evidence – přehledová studie (Psychosocial Construct of Career Adaptability from the Point of View of Theory and Empirical Evidence—Overview). \textit{Liefelong Learning - celoživotní vzdělávání}. Mendelova univerzita v Brně, 2016, vol.~6, No~4, p.~102-125. ISSN~1804-526X. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/lifele20160603102.
|