BURGET, Rostislav a Hana RUDOVÁ. Teacher-oriented Fairness in Course Timetabling. In Edmund K. Burke, Luca Di Gaspero, Ender Özcan, Barry McCollum, Andrea Schaerf. Proceedings of the 11th International Conference on the Practice and Theory of Automated Timetabling (PATAT-2016). Udine, Italy: PATAT. s. 33-44. ISBN 978-0-9929984-1-7. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teacher-oriented Fairness in Course Timetabling
Autoři BURGET, Rostislav (203 Česká republika) a Hana RUDOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Udine, Italy, Proceedings of the 11th International Conference on the Practice and Theory of Automated Timetabling (PATAT-2016), od s. 33-44, 12 s. 2016.
Nakladatel PATAT
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14330/16:00094078
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-0-9929984-1-7
Klíčová slova anglicky Course Timetabling; Fairness; Multi-objective approach; Timetabling system; UniTime; Real-world problem; Search
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Hana Rudová, Ph.D., učo 3840. Změněno: 6. 4. 2017 14:47.
Anotace
Fairness introduces an important optimization criterion which needs to be handled at a reasonable level to generate acceptable timetables for particular entities. We propose an extension of the fairness measure which truly reflects the preferences of entities such as teachers or classical curricula. An incremental algorithm for the fairness measure computation is proposed for inclusion in iterative or constructive search algorithms. We demonstrate its inclusion into the iterative forward search al- gorithm. The implementation is available as a part of the complex UniTime system for course and examination timetabling. We apply our approach on real-life problems from Masaryk University and show improvements in fairness for teachers at a cost which is a very reasonable compromise with other objective functions. In addition, we demonstrate that a weighted inclusion of a fairness criteria allows us to achieve a proper balance with respect to other objective functions.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 16:24