Detailed Information on Publication Record
2016
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ JAKO SOUČÁST PROJEKTOVÉ KULTURY OBCÍ ČR
LNĚNIČKA, LiborBasic information
Original name
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ JAKO SOUČÁST PROJEKTOVÉ KULTURY OBCÍ ČR
Name (in English)
Strategic planning as a component of projects culture in czech municipalities
Authors
LNĚNIČKA, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Nitra, Geografické informácie 20(2), p. 252-262, 11 pp. 2016
Publisher
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50702 Urban studies
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00096465
Organization unit
Faculty of Education
ISSN
UT WoS
000417354000020
Keywords (in Czech)
Strategické řízení, strategický plán, Česká republika, dotace, Evropská unie
Keywords in English
Strategic management; strategic development plan; Czech Republic; grant; European Union
Tags
Reviewed
Změněno: 14/3/2018 14:10, Dana Nesnídalová
V originále
Strategické plánování tedy můžeme chápat jako systematický způsob jak organizovat změny a vytvářet v celé společnosti široký konsenzus a společnou vizi pro lepší (socio)ekonomickou budoucnost. Výsledkem této činnosti je strategický plán, jako klíčový nástroj regionálního rozvoje území. Záměrem příspěvku je prezentovat výsledky výzkumné sondy, která proběhla v roce 2016 mezi obcemi ČR s počtem obyvatel nad 500. Cílem výzkumné sondy bylo zjištění přípravy strategických dokumentů na úrovni obcí a jejich bezproblémová „adaptace“ na programovací období EU 2014–2020, tedy shoda realizace dokumentu s programovacím obdobím. Výsledky výzkumné sondy přinesly zajímavé postřehy v oblasti různorodého přístupu k metodice zpracování tak významným dokumentů, jakými jsou strategické a komunitní plány rozvoje.
In English
Strategic management is posssible to understand as the most important activities influencing the success and existence of all enterprises and institutions in the future. There are including marketing, but it is a much more complex ceiling on the functioning of the organization. From the business sector is gradually moving into the public sector, where the municipality / city, but also microregions in terms of basic setting strategic goals. This main aim of this article is to present the aspects of a multi-criteria analysis research, strategic planning at the level of municipalities in relation to the activities / projects financed from public sources. The article brings an analysis of the most important aspects of preparing strategic plans and projects at the municipal level in the Czech Republic.