MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy spolupráce veřejných knihoven a škol v rozvoji gramotností pro 21. století (Perspectives of cooperation between public libraries and schools in the development of literacy for the 21st century). In VI. mezinárodní vědecká konference Aktuální přístupy v managementu vzdělávání, 21. dubna 2017, Praha. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perspektivy spolupráce veřejných knihoven a škol v rozvoji gramotností pro 21. století
Name (in English) Perspectives of cooperation between public libraries and schools in the development of literacy for the 21st century
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition VI. mezinárodní vědecká konference Aktuální přístupy v managementu vzdělávání, 21. dubna 2017, Praha, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00096543
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) vzdělávání; management instituce; strategie školy; strategie knihovny; celoživotní učení; gramotnost; informační a mediální gramotnost; pedagogika
Keywords in English Education; Management institutions; School strategy; Library strategy; Lifelong learning; literacy; Information and media literacy; pedagogy
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 5/4/2018 14:32.
Abstract
Odborná prezentace v kontextu představuje možnosti, které má management školy a management knihovny pro spolupráci v oblasti vzdělávání. Jedná se o kritickou deskripci příležitostí a bariér spolupráce v rozvoji gramotností pro 21. století a v rozvoji celoživotního kompetenčního vzdělávání.
Abstract (in English)
Expert presentation in context is the ability of school management and library management to collaborate in education. It is a critical description of the opportunities and barriers to cooperation in the development of literacy for the 21st century and the development of lifelong competency education.
Links
MUNI/FR/1559/2016, interní kód MUName: Participativní platforma rozvoje informační gramotnosti na Masarykově univerzitě
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 26/9/2024 17:56