MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven (Perspectives of education of pupils with special educational needs for information literacy in public libraries). In Mezinárodní konference Olomoucké speciálněpedagogické dny, 14. - 15. 03. 2017, Olomouc. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven
Name (in English) Perspectives of education of pupils with special educational needs for information literacy in public libraries
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Mezinárodní konference Olomoucké speciálněpedagogické dny, 14. - 15. 03. 2017, Olomouc, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00096544
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) pedagogika; inkluzivní vzdělávání; počáteční vzdělávání; informační gramotnost; konstruktivismus; knihovna; učící knihovník; neformální vzdělávání
Keywords in English pedagogy; Inclusive education; Initial education; Information literacy; Constructivism; library; Learning librarian; informal education
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 5/4/2018 14:24.
Abstract
Prezentace řeší aktuální téma celoživotního vzdělávání v neformálním prostředí - inkluzivní vzdělávání. Zaměřuje se na cílové skupiny mladých lidí a na téma informační gramotnost. Prezentace poukazuje na kategorii učícího knihovníka jako vzdělavatele v kompetenčním učení.
Abstract (in English)
The presentation addresses the current topic of lifelong learning in the informal environment - inclusive education. It focuses on target groups of young people and information literacy. The presentation points to the category of the teaching librarian as an educator in competency learning.
Links
MUNI/FR/1559/2016, interní kód MUName: Participativní platforma rozvoje informační gramotnosti na Masarykově univerzitě
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 6/9/2024 09:19