MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny (Perspectives of the education of a heterogeneous school class for information literacy in a public library environment). In Mezinárodní konference Olomoucké speciálněpedagogické dny, 14. - 15. 03. 2017, Olomouc. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny
Name (in English) Perspectives of the education of a heterogeneous school class for information literacy in a public library environment
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Mezinárodní konference Olomoucké speciálněpedagogické dny, 14. - 15. 03. 2017, Olomouc, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00096545
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; pedagogika; neformální vzdělávání; inormační gramotnost; celoživotní učení; učící knihovník; knihovna
Keywords in English Inclusive education; pedagogy; Non-formal education; Inborn literacy; Lifelong learning; Learning librarian; library
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 5/4/2018 14:23.
Abstract
Abstrakt odborného příspěvku řeší aktuální téma celoživotního vzdělávání v neformálním prostředí - inkluzivní vzdělávání. Zaměřuje se na cílové skupiny mladých lidí a na téma informační gramotnost. Prezentace poukazuje na kategorii učícího knihovníka jako vzdělavatele v kompetenčním učení.
Abstract (in English)
The abstract of the expert paper addresses the current topic of lifelong learning in the informal environment - inclusive education. It focuses on target groups of young people and information literacy. The presentation points to the category of the teaching librarian as an educator in competency learning.
Links
MUNI/FR/1559/2016, interní kód MUName: Participativní platforma rozvoje informační gramotnosti na Masarykově univerzitě
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 11/10/2024 14:20