VLČEK, Petr, Tatjana PLANINC, Hana SVOBODOVÁ, Søren WITZEL CLAUSEN, Keld CONRADSEN, Irena HERGAN, Eduard HOFMANN, Mojca ILC KLUN, Michal LUPAČ, Vladislav MUŽÍK, Matej OGRIN, Hana ŠERÁKOVÁ, Vesna ŠTEMBERGER, Marek TRÁVNÍČEK, Maja UMEK and Esben VOLSHØJ. Integrating Physical Education and Geography. A Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 169 pp. Tělesná výchova a výchova ke zdraví, sv. 2. ISBN 978-80-210-8519-0. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8519-2016. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrating Physical Education and Geography. A Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark
Name in Czech Integrace tělesné výchovy a geografie. Případová studie České republiky, Slovinska a Dánska
Authors VLČEK, Petr, Tatjana PLANINC, Hana SVOBODOVÁ, Søren WITZEL CLAUSEN, Keld CONRADSEN, Irena HERGAN, Eduard HOFMANN, Mojca ILC KLUN, Michal LUPAČ, Vladislav MUŽÍK, Matej OGRIN, Hana ŠERÁKOVÁ, Vesna ŠTEMBERGER, Marek TRÁVNÍČEK, Maja UMEK and Esben VOLSHØJ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 169 pp. Tělesná výchova a výchova ke zdraví, sv. 2, 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8519-0
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8519-2016
Keywords (in Czech) Physical Education; Geography; integration; curriculum; integration; comparison; the Czech Republic; The Republic of Slovenia; Denmark
Keywords in English Tělesná výchova; Geografie; integrace; kurikulum; srovnání; Česká republika; Slovinsko; Dánsko
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Bibliography 104 records
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 23/5/2017 14:33.
Abstract
This is the first book of a new series published by the Faculty of Education, Masaryk University on topical issues in physical and health education. This book aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from three countries, the Czech Republic, Denmark and the Republic of Slovenia, to reveal how integration is embedded at the policy level. A questionnaire survey of teachers shows how the integrated curriculum is implemented in practice. The book also includes examples of interdisciplinary cooperation between the two subjects.
Abstract (in Czech)
Publikace „Integrating Physical Education and Geography“ je výstupem činnosti mezinárodní sítě C.A.L.M.A.Z, která se zabývá možnostmi interdisciplinární spolupráce ve výuce zeměpisu a tělesné výchovy, a to zejména v rovnně výzkumné. Aktivními členy sítě a autory publikace jsou zástupci univerzitních pracovišť v České republice, Slovinsku a Dánsku. Cílem publikace je představit, jak participující státy přistupují v jejich kurikulu ke kooperaci ve výuce zeměpisu a tělesné výchovy. Na tuto kooperaci je nahlíženo ze dvou hledisek – prostřednictvím obsahové analýzy a komparace kurikulárních dokumentů je zjištěno, jestli a jak je tato kooperace zakotvena v teoretické rovině. Výsledky dotazníkového šetření s učiteli v zapojených státech pak představují stručnou sondu do realizační formy kurikula. V závěru jsou diskutovány a srovnány možné přístupy k integraci z pohledu kurikula jednotlivých států a jsou doplněny praktickými ukázkami, které jsou ukázkami práce skupiny C.A.L.M.A.Z.
Links
GA16-00695S, research and development projectName: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Czech Science Foundation, Fieldwork as a powerful learning strategy
PrintDisplayed: 18/4/2024 07:05