JANOUŠOVÁ, Iva. Čtenářská gramotnost žáků v souvislosti s používáním metod kritického myšlení ve výuce (Pupils´ reading literacy in connection with a usage of critical thinking methods in lessons). In IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Čtenářská gramotnost žáků v souvislosti s používáním metod kritického myšlení ve výuce
Name (in English) Pupils´ reading literacy in connection with a usage of critical thinking methods in lessons
Authors JANOUŠOVÁ, Iva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00096590
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) čtenářská gramotnost; postupy porozumění textu; kritické myšlení; čtenářský test Koláč pro nepřítele; 4. ročník základní školy; PIRLS 2011
Keywords in English reading literacy; reader´s comprehension procedures; critical thinking; reading test Koláč pro nepřítele; 4th grade of primary school; PIRLS 2011
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 14/3/2018 17:41.
Abstract
Příspěvek se zabýval vlivem používání metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka a literatury na čtenářskou gramotnost žáků. Přinesl vymezení pojmů čtenářská gramotnost, postupy porozumění textu (konkrétně vyhledávání informací, vyvozování závěrů, interpretace textu a hodnocení textu) a kritické myšlení. Ve druhé části byly shrnuty prvotní výsledky šetření, které ukazují rozdíl v osvojení si jednotlivých postupů porozumění textu mezi žáky 4. ročníku základní školy, v jejichž výuce českého jazyka a literatury se používají metody kritického myšlení, a mezi českými žáky 4. ročníku obecně, přičemž jejich výsledky byly získány v rámci mezinárodního testování PIRLS 2011.
Abstract (in English)
The contribution dealt with an influence of a usage of critical thinking methods in the Czech language lessons on pupils´reading literacy.
Links
MUNI/A/1084/2016, interní kód MUName: Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 22/7/2024 18:08