FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 226 s. ISBN 978-80-210-8545-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8545-2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání
Název anglicky Creative writing in literary education as a tool of cognition
Autoři FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 226 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství odborné knihy
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-8545-9
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8545-2017
Klíčová slova česky tvůrčí psaní
Klíčová slova anglicky creative writing
Štítky Munipress
Bibliografie 112 záznamů
Změnil Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 28. 4. 2019 18:20.
Anotace
Tato monografie se zabývá využitím tvůrčího psaní v literární výchově. Ukazuje, jak zařadit do školní praxe cvičení na tvorbu textu, a vysvětluje, proč je tvůrčí psaní účinné jako vyučovací metoda. Autoři monografie chápou tvůrčí psaní jako nástroj poznání. Metody tvůrčího psaní směřují k rozvoji vnímání, prožívání a myšlení žáka a také k rozvoji tvořivé komunikace ve školní třídě. Tvůrčí psaní přitom zůstává také zábavou a (ačkoli to není hlavním záměrem) rozvíjí literární talent pisatele. Kniha nabízí vedle teoretických pasáží řadu jednotlivých projektů (komponovaných tematických lekcí), které najdou využití nejen ve školním vzdělávání (na střední či vysoké škole), ale také jako součást volnočasových aktivit.
Anotace anglicky
This monograph deals with the use of creative writing in literary education. It shows how exercises aimed at creating texts can be incorporated into school practice and explains why creative writing is effective as a teaching method. The authors of the monograph understand creative writing as a mental tool of cognition, as a medium of creative thinking. The methods of creative writing lead to the development of students’ perception, experiencing and thinking, and also to the development of creative communication in classrooms. At the same time, creative writing is enjoyable and (although this is not the main goal) develops the literary talent of writers. Besides the theoretical background, this book also presents individual projects (lessons devoted to a particular topic) which might be utilized not only in school education (secondary or tertiary) but also as a part of free-time activities.
Návaznosti
MUNI/A/0805/2011, interní kód MUNázev: Studentská odborná činnost studia české literatury
Investor: Masarykova univerzita, Studentská odborná činnost studia české literatury, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 06:46