MUSILOVÁ, Martina. Critical Analysis or Understanding Reflection. In Jochmanová, Andrea. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). Brno: JAMU, 2017, p. 46-50. ISBN 978-80-7460-111-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Critical Analysis or Understanding Reflection
Name in Czech Kritická analýza nebo rozumějící reflexe
Authors MUSILOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014), p. 46-50, 5 pp. 2017.
Publisher JAMU
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00096658
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7460-111-8
Keywords (in Czech) analýza; performance; reflexe
Keywords in English analysis; performance; reflection
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 18/4/2018 14:55.
Abstract
The study concerns on the impossibility of the analyses of happening or event. Theatre performance can be analysed because of its attribute character and sign system. While happening that works with a different approach to the time and that resigned to sign system cannot be analysed, i. g. read and analysed as a “text“of action. The paper offers methodological exploitation of reflective understanding.
Abstract (in Czech)
Studie je věnována problematice nemožnosti analýzy performance, happeningu či eventu. Divadelní představení můžeme analyzovat na základě předkládaného znakového systému. U performativní akce, která pracuje s odlišným pojetím času a rezignuje na znakové odkazování, nemůžeme pracovat metodou analýzy, tj. čtením a následným analyzováním "textu" akce. Příspěvek navrhuje metodologické využití reflektivního porozumění.
Links
MUNI/A/1049/2016, interní kód MUName: Metodologické otázky teatrologického výzkumu (Acronym: MEDDIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 20/7/2024 07:26