Detailed Information on Publication Record
2017
Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza
JUHAŇÁK, LiborBasic information
Original name
Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza
Name (in English)
Social Networks of Authors Publishing in Educational Sciences Between 2009 and 2013 : An Exploratory Analysis
Authors
JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1803-7437
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/17:00096665
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
publikace; spoluautorství; analýza sociální sítě; pedagogický výzkum
Keywords in English
publications; co-authorship; social network analysis; educational research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 5/4/2018 12:59, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Cílem exploratorně orientované studie je zmapovat sociální sítě autorů a publikačních zdrojů v pedagogických vědách v letech 2009–2013. Studie je založena na metodologii analýzy sociální sítě (social network analysis – SNA), která začíná získávat stále větší pozornost i v kontextu českého pedagogického výzkumu. V rámci studie jsou využita data z hodnocení výsledků výzkumných organizací, která jsou v ČR pravidelně shromažďována za účelem národního hodnocení výzkumných institucí. Článek předkládá hlavní zjištění exploratorní analýzy a dává k dispozici doplňující interaktivní nástroje pro další průzkum dat.
In English
The aim of this exploratory study is to analyze the social networks of publication producers and publication resources in the field of educational sciences between 2009 and 2013. The study is based on the methodology of social network analysis that starts to gain an increasing attention in the field of education science in Czech republic. The study makes use of the data about the R&D results that are regularly collected for the purpose of national evaluation of research institutions. The paper presents the main findings of the exploratory analysis and it makes available additional interactive tools for further exploration of data.
Links
MUNI/A/0960/2016, interní kód MU |
|