J 2017

Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza

JUHAŇÁK, Libor

Basic information

Original name

Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza

Name (in English)

Social Networks of Authors Publishing in Educational Sciences Between 2009 and 2013 : An Exploratory Analysis

Authors

JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1803-7437

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/17:00096665

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

publikace; spoluautorství; analýza sociální sítě; pedagogický výzkum

Keywords in English

publications; co-authorship; social network analysis; educational research

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 5/4/2018 12:59, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem exploratorně orientované studie je zmapovat sociální sítě autorů a publikačních zdrojů v pedagogických vědách v letech 2009–2013. Studie je založena na metodologii analýzy sociální sítě (social network analysis – SNA), která začíná získávat stále větší pozornost i v kontextu českého pedagogického výzkumu. V rámci studie jsou využita data z hodnocení výsledků výzkumných organizací, která jsou v ČR pravidelně shromažďována za účelem národního hodnocení výzkumných institucí. Článek předkládá hlavní zjištění exploratorní analýzy a dává k dispozici doplňující interaktivní nástroje pro další průzkum dat.

In English

The aim of this exploratory study is to analyze the social networks of publication producers and publication resources in the field of educational sciences between 2009 and 2013. The study is based on the methodology of social network analysis that starts to gain an increasing attention in the field of education science in Czech republic. The study makes use of the data about the R&D results that are regularly collected for the purpose of national evaluation of research institutions. The paper presents the main findings of the exploratory analysis and it makes available additional interactive tools for further exploration of data.

Links

MUNI/A/0960/2016, interní kód MU
Name: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masaryk University, Category A