ŠŤAVOVÁ, Vlasta, Václav MATYÁŠ, Mike JUST a Martin UKROP. Factors Influencing the Purchase of Security Software for Mobile Devices - Case Study. Infocommunications Journal. Scientific Association for Infocommunications, 2017, roč. 9, č. 1, s. 18-23. ISSN 2061-2079.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Factors Influencing the Purchase of Security Software for Mobile Devices - Case Study
Autoři ŠŤAVOVÁ, Vlasta (203 Česká republika, domácí), Václav MATYÁŠ (203 Česká republika, domácí), Mike JUST (826 Velká Británie) a Martin UKROP (703 Slovensko, domácí).
Vydání Infocommunications Journal, Scientific Association for Infocommunications, 2017, 2061-2079.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/17:00096673
Organizační jednotka Fakulta informatiky
UT WoS 000416539200003
Klíčová slova anglicky security software; usable security; user decision; mobile device
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Martin Ukrop, učo 374297. Změněno: 15. 4. 2020 15:22.
Anotace
We investigated whether we could \textit{nudge} users to purchase a premium version of mobile security software after using a trial version for 2-3 months. Our three interface designs used two persuasion methods: two \textit{decoy} interfaces that attempted to nudge users to purchasing longer duration licenses, and one interface that used \textit{reciprocity} in order to determine the value that people associated with the security software. We had approximately 60,000 participants for our study who completed a questionnaire, and again we had approximately 60,000 who were exposed to proposed variants. There were 12,000 participants who intersected both data samples, from which we also analyzed purchase decision patterns across our wide participant range, including users of English, German, Slovak, and Czech language versions. Our results indicate that factors such as gender, age, home country, and attitudes towards privacy and data sensitivity each had a significant impact on whether or not a premium license was purchased.
Návaznosti
MUNI/M/1052/2013, interní kód MUNázev: Experimentální výzkum chování uživatelů ICT v oblasti bezpečnosti perspektivou sociálních věd, práva a informatiky
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 11. 2021 12:18