ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ and Kateřina ŠMEJKALOVÁ. Domácnost aneb svět v malém (Home – a miniature world). Online. In Martin Rusek, Dagmar Stárková, Iva B. Metelková. Projektové vyučování v přírodovědných předmětech. první. Praha: Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie, 2017, p. 209-214. ISBN 978-80-7290-929-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Domácnost aneb svět v malém
Name in Czech Domácnost aneb svět v malém
Name (in English) Home – a miniature world
Authors ŠINDELKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Irena PLUCKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina ŠMEJKALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Praha, Projektové vyučování v přírodovědných předmětech, p. 209-214, 6 pp. 2017.
Publisher Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00096699
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7290-929-2
UT WoS 000405467100025
Keywords (in Czech) Integrovaná tematická výuka; projektová výuka; sociálně znevýhodnění žáci; základní škola; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English Integrated thematic instruction; project-based learning; socially disadvantaged pupils; primary school; science education.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 15/3/2018 17:39.
Abstract
Příspěvek se věnuje problematice integrované tematické výuky na základní škole. Představuje zpracování tématu Domácnost aneb svět v malém u žáků 1. stupně (konkrétně pátého ročníku ZŠ). V našem pojetí je integrovaná tematická výuka v těsném spojení s projektovou výukou. Hlavním cílem příspěvku je představit propojení tří prvků, a to homogenních skupin znevýhodněných žáků základní školy, integrované tematické výuky a integrace samotných žáků. Příspěvek obsahuje teoretická východiska a stručný popis aktivit připravených a realizovaných na téma Domácnost aneb svět v malém.
Abstract (in English)
The main objective of this paper is to evaluate the interconnection homogeneous groups of disadvantaged pupils at primary schools in the Czech Republic, integrated thematic instruction (ITI) and the integration of the pupils at these primary schools. We present the topic “Home – a miniature world” for 5th grade pupils at primary school. The integrated thematic education has a close connection with the project-based learning (PBL). Teachers use these didactic methods and educational strategies in their everyday practice. In the education process, pupils are affected not only by teachers, but also by their own experiences. The paper creates closer links between subjects across the curriculum and connects the theoretical knowledge with practical activities of pupils.
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:00