J 2017

Emoční uvědomění u adolescentů – pilotní studie ověřující základní psychometrické vlastnosti české verze Škály úrovně emočního uvědomění pro děti LEAS-C

SVĚTLÁK, Miroslav, Kristýna MARSOVÁ, Terézia BERNÁTOVÁ and Leona WINKLEROVÁ

Basic information

Original name

Emoční uvědomění u adolescentů – pilotní studie ověřující základní psychometrické vlastnosti české verze Škály úrovně emočního uvědomění pro děti LEAS-C

Name (in English)

Emotional Awareness in Adolescents a Pilot Study of Psychometric Properties of the Czech Adaptation of the Levels of Emotional Awareness Scale for Children LEAS-C

Authors

SVĚTLÁK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kristýna MARSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Terézia BERNÁTOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Leona WINKLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie, Praha, Nakladatelské a tiskové středisko ČLS JEP, 2017, 1210-7859

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

30103 Neurosciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Impact factor

Impact factor: 0.508

RIV identification code

RIV/00216224:14110/17:00096726

Organization unit

Faculty of Medicine

UT WoS

000399960900012

Keywords (in Czech)

emoční uvědomění; Škála úrovně 
emočního uvědomění; dysregulace 
emocí; psychosomatická onemocnění; funkční onemocnění

Keywords in English

emotional awareness; Levels of Emotional Awareness Scale for Children; emotion dysregulation; psychosomatic disorders; functional disorders

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 20/3/2018 13:54, Soňa Böhmová

Abstract

V originále

Úvod: Škála úrovně emočního uvědomění pro děti (LEAS-C) je jedinečný dia-gnostický a výzkumný nástroj v oblasti neuropsychologie a afektivních neurověd. Cíl: Cílem článku je referovat o prvních zkušenostech s překladem škály a prezentovat výsledky týkající se jejích vybraných psychometrických vlastností. Soubor a metodika: Škála byla přeložena metodou "forward- backward translation". Výběrový soubor sestával z 322 adolescentů ze základních a středních škol (průměrný věk 14,98 +- 1,49; 172 chlapců).