SVOJANOVSKÝ, Petr. Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process. Teaching and Teacher Education. Oxford, England: Pergamon Press, 2017, roč. 66, AUG 2017, s. 338-348. ISSN 0742-051X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2017.05.001.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process
Název česky Podpora reflexe studentů učitelství jako proces paradigmatického obratu
Autoři SVOJANOVSKÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Teaching and Teacher Education, Oxford, England, Pergamon Press, 2017, 0742-051X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.473
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00094762
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2017.05.001
UT WoS 000404500500030
Klíčová slova česky Reflexe;mentoring;vzdělávání studentů učitelství;skupinový rozhovor po výuce;interpretativní fenomenologická analýza
Klíčová slova anglicky Reflection;Mentoring;Preservice teacher education;Post-lesson group interviews;Interpretative phenomenological analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 29. 3. 2018 13:08.
Anotace
The aim of this study is to explore how mentors, in this case university supervisors and student teachers, make sense of their experience with the support of reflection on teaching practice during post-lesson group interviews (reflective seminars). Review of the literature suggests that there is little known specifically about how mentors and students perceive support of reflection. The perspective of seven university supervisors and eight student teachers is presented. One of the principal findings in the in-depth phenomenological analysis is that for trainees to be able to reflect during the seminars, it is necessary first to set up an alternative paradigm of teaching.
Návaznosti
GA13-20049S, projekt VaVNázev: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
Investor: Grantová agentura ČR, Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:43