BERÁNEK, Jaroslav. Volba vhodného označení nebo substituce při řešení matematických úloh. In Kamila Hasilová, Pavla Macháčková, Karolína Holubová. XXXV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM. 1. vyd. Brno: Univerzita Obrany, 2017, s. nestránkováno, 7 s. ISBN 978-80-7231-419-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Volba vhodného označení nebo substituce při řešení matematických úloh
Název anglicky Choice of Suitable Notation or Substitution while Solving Mathematical Problems
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, XXXV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM, od s. nestránkováno, 7 s. 2017.
Nakladatel Univerzita Obrany
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00096862
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7231-419-5
Klíčová slova česky Matematická úloha; substituce; goniometrické funkce; analytická geometrie
Klíčová slova anglicky Mathematical problem; substitution; goniometric function; analytical geometry
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2018 18:40.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci forem a metod výuky na střední škole. Článek ukazuje na několika příkladech, jak lze za pomocí vhodného označení, obrázku nebo substituce usnadnit řešení matematických úkolů či problémů, dokonce i v případech, kdy je řešení značně obtížné. Příklady jsou vybrány z oblasti algebry, geometrie a jednoduchých funkcionálních rovnic. Článek zdůrazňuje, jak je důležité u studentů - budoucích učitelů matematiky – rozvíjet schopnost zvolit vhodné označení či substituci.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. In the article there is shown on a number of examples how the choice of a suitable notation, a picture or a substitution can make the solution of mathematical tasks and problems easier, even of those which seem very difficult. The given examples are selected from the area of algebraic and geometric problems and also simple functional equations. The article also points out how it is important to develop at students – the future teachers of mathematics - the ability of a suitable notation or substitution.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:00