BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 198 pp. ISBN 978-80-210-8504-6. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad
Name in Czech Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu v České republice a v zahraničí
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 198 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8504-6
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 2/6/2017 14:13.
Abstract
The main theme of this research monograph are support measures for pupils with special educational needs in inclusive schools. The book is divided into six chapters and several subchapters, which focus on different views on support measures. These views are derived from researches conducted on pupils with physical disabilities in primary and secondary schools, on pupils with speech disorders in primary schools and on the usage of ICT in education of pupils with special educational needs. Attention is also given to the methods for creation of inclusive and individualised tuition, to the tasks of teaching mentors and to the comparison of support measures in the Czech Republic and abroad.
Abstract (in Czech)
Výzkumná monografie se zabývá problematikou podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do inkluzivní školy. Je členěná do šesti kapitol se subkapitolami se zaměřením na různý pohled stanovení podpůrných opatření, který vyplývá z realizovaných výzkumů se žáky s tělesným postižením na základní a střední škole, s narušenou komunikační schopností na prvním stupni základní školy a využití ICT při vyučování žáků se SVP. Pozornost je věnována také metodám k tvorbě inkluzivního a individuálního vyučování a úkolům mentorů při učení a komparaci stanovení podpůrných opatření v České republice a v zahraničí.
PrintDisplayed: 20/4/2024 02:38