B 2017

Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

Name in Czech

Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu v České republice a v zahraničí

Edition

1. vyd. Brno, 198 pp. 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-8504-6

Tags

Změněno: 2/6/2017 14:13, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

The main theme of this research monograph are support measures for pupils with special educational needs in inclusive schools. The book is divided into six chapters and several subchapters, which focus on different views on support measures. These views are derived from researches conducted on pupils with physical disabilities in primary and secondary schools, on pupils with speech disorders in primary schools and on the usage of ICT in education of pupils with special educational needs. Attention is also given to the methods for creation of inclusive and individualised tuition, to the tasks of teaching mentors and to the comparison of support measures in the Czech Republic and abroad.

In Czech

Výzkumná monografie se zabývá problematikou podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do inkluzivní školy. Je členěná do šesti kapitol se subkapitolami se zaměřením na různý pohled stanovení podpůrných opatření, který vyplývá z realizovaných výzkumů se žáky s tělesným postižením na základní a střední škole, s narušenou komunikační schopností na prvním stupni základní školy a využití ICT při vyučování žáků se SVP. Pozornost je věnována také metodám k tvorbě inkluzivního a individuálního vyučování a úkolům mentorů při učení a komparaci stanovení podpůrných opatření v České republice a v zahraničí.