Detailed Information on Publication Record
2017
Primitiva virtuální interakce: základní stavební kameny pro vývoj a výzkum interaktivních virtuálních prostředí
JUŘÍK, Vojtěch and Pavel UGWITZBasic information
Original name
Primitiva virtuální interakce: základní stavební kameny pro vývoj a výzkum interaktivních virtuálních prostředí
Name in Czech
Primitiva virtuální interakce: základní stavební kameny pro vývoj a výzkum interaktivních virtuálních prostředí
Name (in English)
Virtual interaction primitives: Basic building blocks for development and research of interactive virtual environments
Authors
JUŘÍK, Vojtěch and Pavel UGWITZ
Edition
Kognicia a umelý život XVII, 2017, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-223-4346-6
Keywords (in Czech)
interakční primitiva; geografická vizualizace; interakce člověk-stroj
Keywords in English
interaction primitives; geographical visualization; HCI
Tags
International impact
Změněno: 2/6/2017 19:28, Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D.
V originále
Interaktivní virtuální prostředí představují přirozený posun ve vývoji externích informačních reprezentací — vizualizací. Nejčastější a nejrealističtější formou reprezentace prostoru ve virtuálním prostředí bývají geovizualizace, potažmo jejich deriváty ve formě map. Tyto kartografické produkty jsou v interaktivní formě využívány nejen v mnoha aplikovaných oblastech, ale také v základním výzkumu jako vhodný materiál pro zkoumání řady kognitivních procesů a mentálních kompetencí. V současné době neexistuje jednotná taxonomie pro pojmenování a výzkum základních prvků, které tvoří interaktivní virtuální prostředí. Interakční primitiva představují základní stavební jednotky, kterými lze vyjádřit povahu dynamické interakce s virtuálními prostředími. S mohutným rozvojem různých forem interaktivních vizualizací je proto nezbytné definovat empiricky zakotvenou a ekologicky validní taxonomii interakčních primitiv, která definují povahu celé interakce. V rámci tohoto příspěvku shrnujeme do- savadní poznatky o interakčních primitivech, která představujeme v kontextu některých modelů shrnujících interakci člověka s na mapách založenými vizual- izacemi a implikujeme jejich užití při vývoji, výzkumu a aplikaci virtuálních interaktivních vizualizací.
In English
Interactive virtual environments represent natural shift in the development of the external graphical information representations - visualizations. The most realistic and form of the space representation in VR is geovisualization, or its derivates (maps). These cartographical products are used not only in many applied areas, but also in the basic research, where they can be seen as perfect stimuli for the exploration of various cognitive aspects and mental processes. Currently, there is no comprehensive taxonomy for identification of the basic building blocks, which creates interactive virtual environment. Interactive primitives represent building blocks, which can express the nature of the dynamic interaction with virtual environments.
Links
EE2.3.30.0037, research and development project |
| ||
MUNI/M/0846/2015, interní kód MU |
|