VRUBEL, Martin, Eva DOLEŽALOVÁ, Marie HOŠŤÁLKOVÁ, Lenka HRNČÍŘOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Zuzana ONDROUŠKOVÁ, Jan VIKTORIN, Michal VOSTRÝ, Marie VÍTKOVÁ and Iva ŽÁKOVÁ. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II. (Special and Inclusive Education in Peer Review Studies II.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích, sv. II. ISBN 978-80-210-8468-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.
Name in Czech Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.
Name (in English) Special and Inclusive Education in Peer Review Studies II.
Authors VRUBEL, Martin, Eva DOLEŽALOVÁ, Marie HOŠŤÁLKOVÁ, Lenka HRNČÍŘOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Zuzana ONDROUŠKOVÁ, Jan VIKTORIN, Michal VOSTRÝ, Marie VÍTKOVÁ and Iva ŽÁKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích, sv. II. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8468-1
Keywords (in Czech) přehledová studie; speciální pedagogika; inkluzivní pedagogika; škola; žák; asistent pedagoga; poradenství; speciální vzdělávacími potřebami; podpůrná opatření; bilingvismus; vandalismus; Williamsův syndrom; doktorský studijní program
Keywords in English Peer Review Study; Special Education; Inclusive Education; School; Pupil; Teacher Assistant; Consulting; Special Educational Needs; Support Measures; Bilingualism; Vandalism; Williams Syndrom; Ph.D. Degrese
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 5/6/2017 10:47.
Abstract
Publikace Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II. přináší souborný pohled na vývoj jednotlivých oblastí speciální pedagogiky na národní i mezinárodní úrovni. Publikace obsahuje výzkumné kapitoly napříč specializacemi, jejichž společným jmenovatelem je výzkumná metoda - přehledová studie. Publikace se věnuje prezentaci výsledků přehledového speciálně pedagogického výzkumu v oblasti školní třídy, školního poradenství a speciálně pedagogického poradenství. Hlavním zdrojem vědeckých studií pro tvorbu této publikace byly cizojazyčné databáze vědeckých výstupů - zvláště Web of Science, EBSCO a ERIH.
Abstract (in English)
The book Special and Inclusive Education in Peer Review Studies II. brings a comprehensive scientific view on Special and Inclusive Education. The book brings complete information about the development of scientific special pedagogical approaches at Czech and international level. This publication presents results of Peer review studies in the field of special education research. Peer reviews are focused on the field of classroom, school counselling and special education counselling. The main sources of scientific studies are foreign databases of scientific outputs - particularly Web of Science, EBSCO and ERIH.
Links
MUNI/B/1429/2015, interní kód MUName: Inkluzivní a speciální vzdělávání v přehledových studiích (Acronym: ISPS)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 26/4/2024 22:33