Detailed Information on Publication Record
2016
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.
VRUBEL, Martin, Eva DOLEŽALOVÁ, Marie HOŠŤÁLKOVÁ, Lenka HRNČÍŘOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ et. al.Basic information
Original name
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.
Name in Czech
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.
Name (in English)
Special and Inclusive Education in Peer Review Studies II.
Authors
VRUBEL, Martin, Eva DOLEŽALOVÁ, Marie HOŠŤÁLKOVÁ, Lenka HRNČÍŘOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Zuzana ONDROUŠKOVÁ, Jan VIKTORIN, Michal VOSTRÝ, Marie VÍTKOVÁ and Iva ŽÁKOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích, sv. II. 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-8468-1
Keywords (in Czech)
přehledová studie; speciální pedagogika; inkluzivní pedagogika; škola; žák; asistent pedagoga; poradenství; speciální vzdělávacími potřebami; podpůrná opatření; bilingvismus; vandalismus; Williamsův syndrom; doktorský studijní program
Keywords in English
Peer Review Study; Special Education; Inclusive Education; School; Pupil; Teacher Assistant; Consulting; Special Educational Needs; Support Measures; Bilingualism; Vandalism; Williams Syndrom; Ph.D. Degrese
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 5/6/2017 10:47, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Publikace Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II. přináší souborný pohled na vývoj jednotlivých oblastí speciální pedagogiky na národní i mezinárodní úrovni. Publikace obsahuje výzkumné kapitoly napříč specializacemi, jejichž společným jmenovatelem je výzkumná metoda - přehledová studie. Publikace se věnuje prezentaci výsledků přehledového speciálně pedagogického výzkumu v oblasti školní třídy, školního poradenství a speciálně pedagogického poradenství. Hlavním zdrojem vědeckých studií pro tvorbu této publikace byly cizojazyčné databáze vědeckých výstupů - zvláště Web of Science, EBSCO a ERIH.
In English
The book Special and Inclusive Education in Peer Review Studies II. brings a comprehensive scientific view on Special and Inclusive Education. The book brings complete information about the development of scientific special pedagogical approaches at Czech and international level. This publication presents results of Peer review studies in the field of special education research. Peer reviews are focused on the field of classroom, school counselling and special education counselling. The main sources of scientific studies are foreign databases of scientific outputs - particularly Web of Science, EBSCO and ERIH.
Links
MUNI/B/1429/2015, interní kód MU |
|