MLADENOVIC, Dusan a Roberto BRUNI. Defining the "Figure of Merit" for Places in the Age of Digital Nomadism. Online. In Gulnafist A. Okushova PhD. Connect Universum 2016. 3. vyd. Tomsk: Publishing House of Tomsk State University, 2017, s. 59 - 66. ISBN 978-5-94621-610-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Defining the "Figure of Merit" for Places in the Age of Digital Nomadism
Název česky Defining the "Figure of Merit" for Places in the Age of Digital Nomadism
Autoři MLADENOVIC, Dusan (688 Srbsko, garant, domácí) a Roberto BRUNI (380 Itálie).
Vydání 3. vyd. Tomsk, Connect Universum 2016, od s. 59 - 66, 8 s. 2017.
Nakladatel Publishing House of Tomsk State University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00108729
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-5-94621-610-4
Klíčová slova česky digital nomadism, place marketing, destination, place, value
Klíčová slova anglicky digital nomadism; place marketing; destination; place; value
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D., učo 401140. Změněno: 14. 3. 2020 23:00.
Anotace
Building on the formula of “Figure of Merit” used in technology studies, this work has the aim to find analogism in place marketing by presenting “Figure of Merit for Places”; the identified formula represents the possible decision making algorithm that the cluster of Digital Nomads could use to choose a place to live for a period of life. The framework is useful both to place marketers and managers – identifying value proposition and the cost-of-living and cost for accessibility - and to the place demand – discovering the benefits to choose a place to live for a period. The analogism comes from the opportunity to study the Digital Nomads (DNs) that are emerging as a maximizer cluster that live for different periods in different territories respecting the places and diffusing traditions, cultures, impressions and experiences; these characteristics stimulate the place marketing activities of the territories (demand driven) and contribute, indirectly, to place branding strategies (supply driven).
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 13:29