ZERZOVÁ, Jana. Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3 (Research into the development of intercultural competence of students of English via Intercultural Development Inventory®, version 3). Cizí jazyky. Univerzita Karlova, 2017, vol. 60, No 4, p. 3-12. ISSN 1210-0811.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3
Name in Czech Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3
Name (in English) Research into the development of intercultural competence of students of English via Intercultural Development Inventory®, version 3
Authors ZERZOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Cizí jazyky, Univerzita Karlova, 2017, 1210-0811.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00097007
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) interkulturní kompetence; hodnocení interkulturní kompetence; Intercultural Development Inventory®; The IDI®; version 3; studenti angličtiny; studenti prvního ročníku; studenti posledního ročníku; vzdělávání učitelů
Keywords in English intercultural competence; assessment of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI®; version 3; students of English; first year students; final year students; teacher training
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/3/2018 15:50.
Abstract
Příspěvek představuje výzkum realizovaný na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, jehož cílem bylo zjistit úroveň interkulturní kompetence (IC – intercultural competence) studentů prvního ročníku na začátku jejich studia (podzim 2011) a na jeho konci (podzim 2016) a dále okolnosti, které měly na rozvoj IC studentů největší vliv. Pro účely výzkumu byl použit nástroj Intercultural Development Inventory®, version 3. Výsledky naznačují, že studenti mají tendenci svou úroveň IC nadhodnocovat, přičemž se ve skutečnosti nacházejí v etnocentrických fázích IC jak na začátku, tak na konci svého studia.
Abstract (in English)
The article presents research conducted at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno whose aim was to examine the departmental students' intercultural competence (IC) at the beginning of their studies (autumn 2011), compare it with their level of IC at the end of their studies (spring 2016) and investigate the influences that played a role in their IC development. The Intercultural Development Inventory®, version 3, was used for the purposes of the research. The results indicate that students tend to overestimate their level of IC, and find themselves in ethnocentric stages of intercultural development both at the beginning and at the end of their university studies
PrintDisplayed: 10/5/2024 19:43