Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1383623, author = {Vostrý, Michal}, address = {Prešov}, booktitle = {Prístupy a prostriedky poznávania v sociálnovednom výskume, Zborník príspevkov zo VII. doktorandskej konferencie konanej 24. novembra 2016 v Prešove}, edition = {1}, editor = {Beáta Balogová, Zuzana Poklembová}, keywords = {Alzheimer's disease; education using ICT; education of the elderly; cognitive training; socialization}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Prešov}, isbn = {978-80-555-1809-1}, pages = {175-179}, title = {Edukace a rozvoj osob s Alzheimerovou chorobou pomocí ICT}, url = {http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Balogova12/subor/Vostry.pdf}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1383623 AU - Vostrý, Michal PY - 2017 TI - Edukace a rozvoj osob s Alzheimerovou chorobou pomocí ICT CY - Prešov SN - 9788055518091 KW - Alzheimer's disease KW - education using ICT KW - education of the elderly KW - cognitive training KW - socialization UR - http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Balogova12/subor/Vostry.pdf N2 - Příspěvek Edukace a rozvoj osob s Alzheimerovou chorobou pomocí ICT (v překladu informační a komunikační technologie) se věnuje výsledkům výzkumu, který byl realizován v rámci diplomové práce při Pedagogické fakultě univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pro výzkum bylo využito 30 seniorů (100% žen), které jsme losováním rozdělili do experimentální skupiny a kontrolní skupiny, a to vždy po 15 probandech. Experimentální skupina se aktivně účastnila naší intervence a služeb, které poskytovalo zařízení, ve kterém jsme výzkum realizovali, zatímco kontrolní skupina se naší intervence neúčastnila, využívala pouze služeb instituce. Tyto skupiny jsme dále rozdělili po 5 probandech dle typu demence (lehký, střední, těžký typ). Při zahájení jsme provedli vstupní vyšetření pomocí diagnostického nástroje (Addenbrookský kognitivní test) a následně po ukončení intervence jsme provedli výstupní hodnocení stejným testem. Závěrem výzkumu jsme provedli komparaci zjištěných výsledků mezi experimentální a kontrolní skupinou, kde experimentální skupina dosahovala pozitivnějších výsledků v testovaných oblastech (paměť, pozornost a orientace apod.) oproti skupině kontrolní, která spíše zaznamenala pokles v bodovém hodnocení. Celková intervence je z pohledu autorů hodnocena spíše pozitivně. Jsou zde zmíněny jak výhody tak nevýhody celé práce, avšak z výsledků je patrné, že má smysl pravidelně aktivizovat klienty s Alzheimerovou chorobou a přistupovat k nim jako ke každému. ER -
VOSTRÝ, Michal. Edukace a rozvoj osob s Alzheimerovou chorobou pomocí ICT (Education and development of people with Alzheimer's disease using ICT). Online. In Beáta Balogová, Zuzana Poklembová. \textit{Prístupy a prostriedky poznávania v sociálnovednom výskume, Zborník príspevkov zo VII. doktorandskej konferencie konanej 24. novembra 2016 v Prešove}. 1st ed. Prešov, 2017, p.~175-179, 184 pp. ISBN~978-80-555-1809-1.
|