CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ and Ondřej STRAKA. TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (vývoj, podoba a využití ve školách) (TIM - Test for Identification of Talented Pupils in Mathematics (Development, Form and Use in Schools)). In Hana Janoušková. Tvořivost jako součást nadání. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016, p. 56-60. ISBN 978-80-86956-97-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)
Name in Czech TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)
Name (in English) TIM - Test for Identification of Talented Pupils in Mathematics (Development, Form and Use in Schools)
Authors CÍGLER, Hynek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal JABŮREK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Šárka PORTEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ondřej STRAKA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha, Tvořivost jako součást nadání, p. 56-60, 5 pp. 2016.
Publisher Národní institut pro další vzdělávání
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW E-verze sborníku
RIV identification code RIV/00216224:14230/16:00097067
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-86956-97-8
Keywords (in Czech) talent; diagnostika matematického nadání; TIM
Keywords in English talent; diagnostics of mathematical talent; TIM
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 13/3/2018 14:16.
Abstract
V České republice dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (TIM), který je určený pro měření matematických schopností v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.–5. tříd. Po krátkém teoretickém úvodu do problematiky nadání je v příspěvku popsán komplexní proces vývoje testu TIM, způsob jeho ověření a možnosti jeho využití v pedagogické praxi.
Abstract (in English)
Until now, there hasn't been any psychometrically verified test for identification of extraordinary mathematical talent in the Czech Republic. Therefore, our centre has developed the Test for Identification of Talented Pupils in Mathematics (TIM) with the purpose of measuring mathematical abilities in the "well above average" ranges in pupils in 3rd to 5th grade. After a short theoretical introduction into the problematics of talent the article describes the complex process of TIM's development, ways of its verification and possibilities of its use in pedagogical practice.
Links
MUNI/A/1462/2014, interní kód MUName: Adaptace a publikace diagnostických nástrojů pro identifikaci nadaných dětí se zaměřením na rodiče a pedagogy
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/5/2024 07:22