KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO a Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 174 s. ISBN 978-80-210-8509-1. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování
Název česky Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování
Název anglicky Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems
Autoři KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO a Petra SEGEŤOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 174 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství odborné knihy
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8509-1
Klíčová slova česky etopedie; inkluze; dítě v riziku; intervence; pedagog; prevence; problémy a poruchy v chování; studie; výzkum; žák
Klíčová slova anglicky special education; inclusion; at risk children; intervention; teacher; prevention; emotional and behavioural disorders; study; research; pupil
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 30. 6. 2017 13:35.
Anotace
Publikace představuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na otázky spojené se situací dětí v riziku, s problémy a s poruchami emocí a chování, na možnosti jejich prevence, intervence a zvládání v etopedické praxi. V jednotlivých kapitolách je mapováno a analyzováno školní a rodinné prostředí z pohledu rizikových a ochranných faktorů. Zkoumán je rovněž význam institucionální výchovy u dětí pocházejících z nepodnětného a sociálně znevýhodněného prostředí. Inkluzivní přístup se ukazuje jako efektivní možnost řešení těchto problémů.
Anotace anglicky
The publication provides findings of research studies whose objects of interest are children at risk, children with behavioural difficulties or behavioural end emotional disorders and the possibility of prevention, intervention and copying strategies in the field of special educational practice. The chapters are dealing with the school and family environment from the view of risk and protective factors. The publication focuses on the meaning of institutional care for children growing up in a non-stimulating social environment. Inclusive education is the effective way to solve these problems.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 15:59