KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO and Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování (Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 174 pp. ISBN 978-80-210-8509-1. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování
Name in Czech Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování
Name (in English) Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems
Authors KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO and Petra SEGEŤOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 174 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Editorship of professional books
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8509-1
Keywords (in Czech) etopedie; inkluze; dítě v riziku; intervence; pedagog; prevence; problémy a poruchy v chování; studie; výzkum; žák
Keywords in English special education; inclusion; at risk children; intervention; teacher; prevention; emotional and behavioural disorders; study; research; pupil
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 30/6/2017 13:35.
Abstract
Publikace představuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na otázky spojené se situací dětí v riziku, s problémy a s poruchami emocí a chování, na možnosti jejich prevence, intervence a zvládání v etopedické praxi. V jednotlivých kapitolách je mapováno a analyzováno školní a rodinné prostředí z pohledu rizikových a ochranných faktorů. Zkoumán je rovněž význam institucionální výchovy u dětí pocházejících z nepodnětného a sociálně znevýhodněného prostředí. Inkluzivní přístup se ukazuje jako efektivní možnost řešení těchto problémů.
Abstract (in English)
The publication provides findings of research studies whose objects of interest are children at risk, children with behavioural difficulties or behavioural end emotional disorders and the possibility of prevention, intervention and copying strategies in the field of special educational practice. The chapters are dealing with the school and family environment from the view of risk and protective factors. The publication focuses on the meaning of institutional care for children growing up in a non-stimulating social environment. Inclusive education is the effective way to solve these problems.
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUName: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 16/4/2024 06:59