J 2017

Originalita v pojetí práva Evropské unie

ZIBNER, Jan

Basic information

Original name

Originalita v pojetí práva Evropské unie

Name in Czech

Originalita v pojetí práva Evropské unie

Name (in English)

Originality in the concept of European Union Law

Authors

ZIBNER, Jan

Edition

Revue pro právo a technologie, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1805-2797

Other information

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Keywords (in Czech)

Evropská unie, originalita, původnost, jedinečnost, originál, směrnice, Infopaq, BSA, FAPL, Painer, Football Dataco, SAS Institute, doktrína skill and labour

Keywords in English

European Union, originality, uniqueness, original, directive, Infopaq, BSA, FAPL, Painer, Football Dataco, SAS Institute, skill and labour doctrine

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/6/2017 21:04, JUDr. Jan Zibner, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek analyzuje kritérium originality jako pojmový znak autorského díla napříč právem Evropské unie, a to jak na poli legislativním, kde je ve směrnicové úpravě anglický pojem "original" definován různorodě, tak na poli judikatorním, kde je jeho výklad uchopen též dost nestabilně. Znak originality vyjadřuje míru duševní činnosti autora ve vztahu k výslednému výtvoru. Jako takový je tento znak odrazem předpokladu zachyceného již v Bernské úmluvě, která naznačuje neodmyslitelné spojení autora a jeho díla. Originalita pak krom jiného významově balancuje mezi původností a jedinečností coby dvěma základními leč mírou náročnosti požadavků na dílo odlišnými úrovněmi takového spojení. Příspěvek si proto klade za cíl objasnit v tomto směru unijní chápání originality.

In Czech

Příspěvek analyzuje kritérium originality jako pojmový znak autorského díla napříč právem Evropské unie, a to jak na poli legislativním, kde je ve směrnicové úpravě anglický pojem "original" definován různorodě, tak na poli judikatorním, kde je jeho výklad uchopen též dost nestabilně. Znak originality vyjadřuje míru duševní činnosti autora ve vztahu k výslednému výtvoru. Jako takový je tento znak odrazem předpokladu zachyceného již v Bernské úmluvě, která naznačuje neodmyslitelné spojení autora a jeho díla. Originalita pak krom jiného významově balancuje mezi původností a jedinečností coby dvěma základními leč mírou náročnosti požadavků na dílo odlišnými úrovněmi takového spojení. Příspěvek si proto klade za cíl objasnit v tomto směru unijní chápání originality.