JAKUBOWICZ, Karol. Média a demokracie v 21. století. Hledání nových modelů. Translated by Svatava Navrátilová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8449-0. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Média a demokracie v 21. století. Hledání nových modelů
Autoři JAKUBOWICZ, Karol.
Translated by Svatava Navrátilová.
Vydání 1. vyd. Brno, 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8449-0
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 7. 7. 2017 10:41.
Anotace
Kniha polského politologa a mediologa Karola Jakubowicze (1941–2013) je jeho posledním knižním dílem (vydána v r. 2013 ve Varšavě), které svým způsobem shrnuje jeho celoživotní profesní i osobní zaměření na vztah médií a společnosti. První tři kapitoly sledují dynamiku vývoje demokracie, hlavní projevy krize demokracie, příčiny dekompozice jejího rámce v kontextu globalizace, neoliberalismu, nacionalismu a populismu. Krizi médií popisuje ve vybraných aspektech, zejména komodifikace, tabloidizace a mediokracie ve čtvrté kapitole. Pátá a šestá kapitola se věnuje demokratizaci médií a médiím veřejné služby, jejichž zastáncem i kritikem byl jak ve svém teoretickém díle, tak i ve veřejném působení na úrovni Polska, EU i UNESCA. V závěrečných kapitolách (sedmá kapitola a závěr) téma médií a demokracie promýšlí autor ještě jednou, tentokrát v kontextu nových technologií v médiích i nových podob demokracie.
Anotace anglicky
The last book by the Polish political scientist and media expert Karol Jakubowicz (1941–2013), published in 2013 in Warsaw, can be seen as a recapitulation of his lifelong professional and personal focus on the relationship between the media and the society. The first three chapters follow the dynamics of developing democracy, the main manifestation of democracy crisis, and the reasons behind the disintegration of its framework in the context of globalisation, neoliberalism, nationalism, and populism. The fourth chapter describes certain aspects of the crisis of the media, especially commodification, tabloidisation and mediacracy. Chapters five and six focus on the democratisation of media and on public service media, criticised as well as supported by Jakubowicz in his theoretical work and in his public life on national (Polish), EU, and UNESCO level. The final chapters (chapter seven and conclusion) return to the topic of media and democracy, this time in the context of new technologies in media and new forms of democracy.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 22:39