C
2017
School psychologists in inclusive education : Two cases from the Czech Republic
LAZAROVÁ, Bohumíra
Basic information
Original name
School psychologists in inclusive education : Two cases from the Czech Republic
Name in Czech
Školní psychologové v inkluzivním vzdělávání : dva případy z České republiky
Edition
London, Inclusive Educational Practice in Europe. Psychological Perspectives, p. 26-48, 23 pp. UCL 1, 2017
Publisher
UCL Institute of Education Press
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/17:00097139
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
školní psychologie; inkluzivní vzdělávání
Keywords in English
school psychology; inclusive education
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The book focuses on the up-to-date accounts of the debates, tensions and successes that concern this four-decade long international movement to keep children in education. The authors present the examples of good practice and/or the results of selected researches related with inclusive education performed in different countries.
In Czech
Publikace shrnuje aktuální poznatky o diskuse o napětích a úspěších, které se týkají mnohaletých snah o společné vzdělávání dětí. Autoři prezentují příklady dobré praxe a výsledky vybraných výzkumů zaměřených na inkluzivní vzdělávání, které byly realizovány v různých zemích.
Links
LG15038, research and development project | Name: Podpora účasti psychologů České republiky v řídících orgánech mezinárodních společností oboru psychologie |
|
Displayed: 13/11/2024 23:12