C 2017

School psychologists in inclusive education : Two cases from the Czech Republic

LAZAROVÁ, Bohumíra

Basic information

Original name

School psychologists in inclusive education : Two cases from the Czech Republic

Name in Czech

Školní psychologové v inkluzivním vzdělávání : dva případy z České republiky

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

London, Inclusive Educational Practice in Europe. Psychological Perspectives, p. 26-48, 23 pp. UCL 1, 2017

Publisher

UCL Institute of Education Press

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/17:00097139

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-1-85856-819-5

Keywords (in Czech)

školní psychologie; inkluzivní vzdělávání

Keywords in English

school psychology; inclusive education

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/5/2018 10:50, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

The book focuses on the up-to-date accounts of the debates, tensions and successes that concern this four-decade long international movement to keep children in education. The authors present the examples of good practice and/or the results of selected researches related with inclusive education performed in different countries.

In Czech

Publikace shrnuje aktuální poznatky o diskuse o napětích a úspěších, které se týkají mnohaletých snah o společné vzdělávání dětí. Autoři prezentují příklady dobré praxe a výsledky vybraných výzkumů zaměřených na inkluzivní vzdělávání, které byly realizovány v různých zemích.

Links

LG15038, research and development project
Name: Podpora účasti psychologů České republiky v řídících orgánech mezinárodních společností oboru psychologie