TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN2017 Proceedings. 9th International Conference on Education and New Learning Technologies. Spain: IATED Academy, 2017, p. 2064-2072. ISBN 978-84-697-3777-4. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1435.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development
Name in Czech Zařazení učitelského konstruktivismu do systematického profesního celoživotního rozvoje
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Spain, EDULEARN2017 Proceedings. 9th International Conference on Education and New Learning Technologies, p. 2064-2072, 9 pp. 2017.
Publisher IATED Academy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00097192
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-84-697-3777-4
ISSN 2340-1117
Doi http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1435
UT WoS 000491356002024
Keywords (in Czech) rozvoj; systematické učitelské vzdělávání; učitelský konstruktivismus
Keywords in English development; systematic teacher education; teacher constructivism
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 3/1/2020 13:31.
Abstract
To improve the quality of school education and lifelong learning, it is necessary to support teacher continuous professional development. The aim of the study is to present outcomes of research of innovative teacher professional continuous development courses. Design-based research was used as the main research method. A key result of the research is the finding that teacher education, including professional continuous development, has to be closely linked with practical experience through the use of a systematic and teacher constructivist approach. Constructivist principles and characteristics of teacher professional continuous development courses were studied within the PROFILES project. Building up teachers’ pedagogical competences, using their own experience from learning and teaching and thus connecting pedagogical theory and practice is the core of teacher constructivism.
Abstract (in Czech)
Pro zlepšení kvality školního vzdělávání a celoživotního učení je nutné podporovat nepřetržitý profesní rozvoj učitele. Cílem studie je prezentovat výsledky výzkumu inovativních kurzů profesního vzdělávání. Design-based research byl použit jako hlavní výzkumná metoda. Klíčovým výsledkem výzkumu je zjištění, že vzdělávání učitelů včetně profesionálního nepřetržitého rozvoje musí být úzce spojeno s praktickými zkušenostmi pomocí systematického a učitelského konstruktivistického přístupu. V rámci projektu PROFILES byly studovány konstruktivistické principy a charakteristiky průběžných výukových kurzů pro učitele. Vybudování pedagogických kompetencí pedagogů, využívání vlastních zkušeností z výuky, a tím spojování pedagogické teorie a praxe je jádrem učitelského konstruktivismu.
PrintDisplayed: 15/10/2024 15:39