ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Jan SLAVÍK. Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8605-0. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8605-2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge
Název česky Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi
Autoři ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Jan SLAVÍK.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4, 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8605-0
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8605-2017
Štítky Munipress
Bibliografie 299 záznamů
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 24. 7. 2017 13:55.
Anotace
The book focuses on pre-service teachers’ tacit knowledge in the second stage of their studies (Master’s study programme). It deals with the theoretical background and highlights the need for a radical turn in the methodology when we want to explore this concept. Drawing on this, a qualitative method of data collection which was used in the presented research, so called clean language, is described in detail. The empirical part of the book presents studies concerning topics connected to pre-service teachers’ tacit knowledge – unexpected situations, student teachers’ beliefs or explicit and tacit knowledge sharing.
Anotace česky
Kniha pojednává o fenoménu tacitních znalostí u studentů učitelství v magisterském stupni vzdělávání. Zaměřuje se jednak na teoretická východiska zkoumání tacitních znalostí a poukazuje na důležitost metodologického obratu ve zkoumání tohoto tématu. Dále představuje velmi podrobně kvalitativně orientovanou metodu sběru dat (Čistý jazyk), která byla využita v prezentovaném výzkumu. V empirické částí knihy se pak věnuje jednotlivým tématům, které úzce souvisí s tacitními znalostmi studentů, jako jsou neočekávané situace, subjektivní pojetí výuky nebo sdílení tacitních a explicitních znalostí.
VytisknoutZobrazeno: 15. 12. 2019 13:38