J 2017

Studentské hodnocení sportovní výuky

JŮVA, Vladimír and Eva VALKOUNOVÁ

Basic information

Original name

Studentské hodnocení sportovní výuky

Name in Czech

Studentské hodnocení sportovní výuky

Name (in English)

The student evaluation of sports teaching

Authors

JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva VALKOUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Studia Sportiva, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1802-7679

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/17:00097211

Organization unit

Faculty of Sports Studies

Keywords (in Czech)

kvalita výuky; studentské hodnocení výuky; vysokoškolská sportovní výuka

Keywords in English

quality of teaching; student evaluation of teaching; university sports teaching

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/2/2018 11:33, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Abstract

V originále

V současnosti vzrůstá význam studentského hodnocení výuky (SHV) jako reakce na požadavky zvyšování kvality terciárního vzdělávání. Příspěvek se věnuje SHV zaměřenému konkrétně na sportovní vysokoškolskou výuku. V úvodu stručně charakterizuje pojetí, funkce a význam SHV. Dále identifikuje vybraná specifika studentského hodnocení vysokoškolské sportovní výuky. Empirická část textu popisuje metodologické aspekty a vybrané výsledky uskutečněných evaluačních a výzkumných šetření, jejichž cílem bylo vytvoření a ověření nástrojů pro studentské hodnocení vysokoškolské sportovní výuky. Následující diskuse analyzuje vybrané problémy, které toto konkrétní SHV provázejí. Závěr předkládá podněty a klade další otázky, které se týkají SHV zaměřeného na vysokoškolskou sportovní výuku.

In English

Importance of student evaluation of teaching (SET) growing currently as a response to demands of improving the quality of university education. The paper deals with SET aimed specifically at sports university education. The introduction briefly describes the concept, function and significance of SET. It also identifies selected specifics of student evaluation of university sports teaching. The empirical part of this text describes the methodological aspects and selected results of the evaluation carried out investigation and research aimed at the creation and verification tools for student evaluation of sports university teaching. The following discussion analyses selected issues that accompany this particular SET. Conclusion presents suggestions and asks other questions related to SET focused on university sports teaching.