Detailed Information on Publication Record
2017
Studentské hodnocení sportovní výuky
JŮVA, Vladimír and Eva VALKOUNOVÁBasic information
Original name
Studentské hodnocení sportovní výuky
Name in Czech
Studentské hodnocení sportovní výuky
Name (in English)
The student evaluation of sports teaching
Authors
JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva VALKOUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Studia Sportiva, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1802-7679
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/17:00097211
Organization unit
Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech)
kvalita výuky; studentské hodnocení výuky; vysokoškolská sportovní výuka
Keywords in English
quality of teaching; student evaluation of teaching; university sports teaching
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/2/2018 11:33, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
V současnosti vzrůstá význam studentského hodnocení výuky (SHV) jako reakce na požadavky zvyšování kvality terciárního vzdělávání. Příspěvek se věnuje SHV zaměřenému konkrétně na sportovní vysokoškolskou výuku. V úvodu stručně charakterizuje pojetí, funkce a význam SHV. Dále identifikuje vybraná specifika studentského hodnocení vysokoškolské sportovní výuky. Empirická část textu popisuje metodologické aspekty a vybrané výsledky uskutečněných evaluačních a výzkumných šetření, jejichž cílem bylo vytvoření a ověření nástrojů pro studentské hodnocení vysokoškolské sportovní výuky. Následující diskuse analyzuje vybrané problémy, které toto konkrétní SHV provázejí. Závěr předkládá podněty a klade další otázky, které se týkají SHV zaměřeného na vysokoškolskou sportovní výuku.
In English
Importance of student evaluation of teaching (SET) growing currently as a response to demands of improving the quality of university education. The paper deals with SET aimed specifically at sports university education. The introduction briefly describes the concept, function and significance of SET. It also identifies selected specifics of student evaluation of university sports teaching. The empirical part of this text describes the methodological aspects and selected results of the evaluation carried out investigation and research aimed at the creation and verification tools for student evaluation of sports university teaching. The following discussion analyses selected issues that accompany this particular SET. Conclusion presents suggestions and asks other questions related to SET focused on university sports teaching.